Nicoleta Andriu Rata (nov. 1957-febr. 2012)
Nicoleta Andriu Rata (nov. 1957-febr. 2012)

Prietena mea cea mai bună, dintotdeauna, Nico, izvor veșnic proaspăt  de amintiri al unei copilării speciale, nu mai este. A plecat dintre noi duminică 12 februarie, după o boală nemiloasă, în fața căreia a luptat cu un curaj exemplar.

ILEANA NICOLETA RAŢĂ (n. Andriu) – fiica Dr. Vasile Andriu, întemeietor al chirurgiei spitalicești sucevene -,  şi nepoata Charlottei Constantiniu (n. Kaller), a fost un distins arhitect la Ministerul Culturii şi M.L.P.A.T., a fost co-directoare a Fundaţiei pentru Dezvoltare Locală, a devenit în ultimii ani şi expert O.N.U. în domeniul Administraţiei şi Anticorupţiei, susţinând cursuri de pregătire în zeci de tări de pe toate continentele, fiind autoarea – sub numele de Nicole Rata – a unor monografii şi manuale de specialitate scrise în limba engleză. Mamă devotată, fire sensibilă şi inteligentă, a fost iubită şi apreciată de colegi şi de colaboratori.

A fost o aristocrată a spiritului, o ființă cu autentica vocație a prieteniei, un profesionist dedicat, un om generos și deplin, marcând pentru eternitate sufletul celor lângă care a ars.

Dragă Nico, vei rămâne mereu prietena mea cea mai bună, plecând din podul plin de cărți și de idealuri al copilăriei către lumea fără de păcat a îngerilor, unde ne vom reîntâlni cândva.

Nicoleta Andriu Rata (nov. 1957 - febr. 2012)
Nicoleta Andriu Rata (nov. 1957 - febr. 2012)

 

nicole andriu rata foto facebook
nicole andriu rata foto facebook

 

 

 

 

 

 

 

nicole rata deputy director fpdl1
nicole rata deputy director fpdl1

 

 

nicole rata fpdl1
nicole rata fpdl1

 

Nicoleta Andriu Rata - una din cele mai tipice atitudini personale
Nicoleta Andriu Rata - una din cele mai tipice atitudini personale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 gânduri despre “Ileana Nicoleta Andriu Rata (nov. 1957 – febr. 2012) nu mai este. Un mare prieten și un spirit ales s-a stins

  1. am aflat intimplator astazi si tirziu pentru a ajunge sa o mai vad odata pe Nicoleta …dar pentru mine ramine imaginea ei , asa cum era la reintilnirea din anul trecut de la liceu , cind am stat impreuna la masa..era si atunci slabita …asa mi s-a parut ..dar am crezut ca faptul ca nu ne-am vazut de multi ani este cauza…era plina de viata , fericita sa traiasca momentul si foarte mindra ca era cu fiica ei …m-am bucurat mult ca ne-am revazut ..tatal ei mi-a salvat mama de la moarte cu multi ani in urma si pentru mine numele ANDRIU …a ramas in memorie la loc de cinste ..atunci la revedere la liceu …am avut senzatia ca peste ea nu a trecut timpul ..ca a ramas aceeasi persoana non conformista , exuberanta, plina de vitalitate si voiosie …a dansat , a trait la maxim clipele acelea …dupa cum a trait toata viata …vad uitindu-ma pe internet acum ….cite a realizat , ce spirit complet a fost si este … spun este pentru ca pentru mine moartea nu reprezinta decit un alt inceput …o continuitate …o celebrare a ce ai fost aici si acum….si o reintoarcere …imbogatita in spirit ….Nicoleta este si ramine cu noi …mereu …sunt onorata ca mi-a fost colega , ca am cunoscut-o si ca a facut parte din viata mea ….la fundatia si adapostul pe care eu le-am creeat pentru animalute …am o rubrica care se numeste Angel’s Rest /Lumea ingerilor….motto ul acestei rubrici il dedic Nicoletei …acolo unde este …in drumul ei catre Lumina , inconjurata de ingeri si de Divinitate , cu binecuvintari :

    Do not stand at my grave and weep;
    I am not there
    I do not sleep.
    I am a thousand winds that blow:
    I am the diamond glints on snow
    I am the sunlight on ripened grain;
    I am the gentle autumn rain.
    When you awaken in the morning’s hush
    I am the swift uplifting rush of quiet
    Birds in circled flight;
    I am the soft star that shines at night.
    Do not stand by my grave and cry;
    I am not there ;
    I did not die.

    Lumea ingerilor

    Nu ma jeli , nu -s adormit
    Sunt doar un inger, n- am murit .
    Sunt vintul ce adie-n asfintit,
    Sunt blindul lumii rasarit,
    Sunt sus in ceruri sau pe mari,
    Sunt steaua ce-a cazut din zari,
    Sunt trilul pasarilor-n zbor,
    Sunt apa rece de izvor,
    Sunt ploaia ce se scurge dintr-un nor
    Sunt doar un inger calator ,
    Nu ma jeli , nu-s adormit ,
    Sunt doar Lumina ,n-am murit !(traducere Aurelia Olaru )

    cu respect si condoleante familiei …Aura Olaru, colega de liceu.

  2. Oameni ca Nicoleta sunt rari, pentru că ard pentru niște imbolduri lăuntrice – le numim idealuri, însă ele sunt probabil mult mai mult, la nivelul conștiinței – și trăiesc la combustia generozității și a unui vizionarism aparte. Ei sunt adevăratele modele de care are nevoie societatea.
    O vom regreta mereu, iar acum, când ne-a părăsit prematur, realizăm că nu trebuie să amânăm în viață întâlnirile iluminate, vocația prieteniei, vocația construirii unor lumi mai bune.
    Dumnezeu să o odihnească! Dumnezeu să ne ajute să o pomenim mereu!

  3. Da , ar fi minunat sa spunem DA vietii , sa ne analizam gindurile in fiecare moment si in clipa in care ceva ne face sa spunem NU , sa ne mobilizam si sa spunem DA…pentru ca daca am constientiza potentialul si posibilitatile pe care viata ni le ofera , dar pe care de multe ori noi nu le luam in seama …din neincredere, din obisnuita, din nerabdare , din neatentie sau doar pentru ca nu sunt pe placul nostru si nu concorda cu planurile noastre …am realiza ca suntem singurii responsabili pentru viata noastra , pentru felul in care o traim…
    sa incercam sa intelegem ca fiecare persoana cu care interactionam in viata aceasta ne imbogateste , ne aduce cunoastere, experiente noi, intelepciune si iubire …sa primim deci cu recunostinta si iubire toate aceste daruri pe care ni le aducem unii altora aici si acum ….
    multumesc pentru raspuns si multumesc Nicoletei care ne-a reunit ….sunt convinsa ca Dumnezeu are grija ca ea sa ajunga la Lumina si Odihna …
    Doamne ajuta si spor in tot ceea ce faci !

Lasă un răspuns

