mâine veţi fi mai singuri în praf urme de gheare

de fapt nu veţi mai şti cine sunteţi şi de ce aţi venit

până aici

eu tac

las în urmă această înşiruire de paşi care nu duc nicăieri

eu nu pierd nimic atunci când pierd şirul paşilor

dar paşii mă pierd pe mine şi apoi mă caută

sus drumul mă adună piatră cu piatră şi mă varsă în râu

torent după torent cuvânt după cuvânt sefirot după sefirot

bucurie după teamă şi fiecare parte din mine

ştie pe de rost o frântură din cei ce au venit până aici şi au privit

doar au privit fără să înţeleagă ce era de ascuns

şi dacă ascuns rămâne cu adevărat misterul dezlegării de viaţă

până la capăt

şi dacă revelat i se arată în minte deşertul celui ce nu mai vede

nimic după dezlegarea de tot


căci dacă vederea m-ar aduna din umbre şi m-ar ţine în palmă ca pe un abur

cine să spună că nu m-a mai văzut de la o vreme aşa de frumoasă aşternându-mi oasele pe hârtie albe cerneluri

din care cuvintele picură cum laptele din sfârcul pisicii

aşa, să mă cerceteze şi pe mine cu vederea limpede

cel ce nu vede decât adevărul

şi să mă scotocească

şi să mă scuture

şi să mă deşire ca pe o pânză albă în care doar câteva oase împletite laolaltă cu literele

sting

apoi să mă înfăşoare în coconul de mătase şi să mă piardă

de pierderea viermelui mi-e frică oare

căci viermele cere pământ cu gura lui de profet când îmi intră-n carne

şi carnea cere pământ cu gura ei de şarpe

şi şarpele cere pământ din ciocul mamei

în jurul gâtului un soare inelar

aşa se vor petrece toate doar în mine

mâine veţi fi mai singuri în praf urme de noapte

cu ghearele lungi după o mie de ani

în care nu s-a întâmplat de fapt nimic

în afară de câteva tăişuri de clipe din care numai una

mă desparte de voi

Lasă un răspuns

